Proširen skladateljski krug

52. Glazbena tribina u Opatiji: Nove skladbe – vrsni solisti i ansambli

Svjetlana Hribar

Snimio Marin ANIČIĆ

Snimio Marin ANIČIĆ



OPATIJA U nizu pamtljivih glazbenih tribina u Opatiji, vjerujem da će biti i ova, 52. po redu, na kojoj ćemo tijekom tri dana čuti mnogo novih skladbi u izvedbi vrsnih solista i ansambala – rekao je sinoć Zoran Juranić, predsjednik Hrvatskog društva skladatelja, na otvorenju Glazbene tribine u Opatiji. Skladatelj Silvio Foretić, koji zajedno s Vanjom Lisakom i ove godine potpisuje umjetničko vodstvo Tribine, podsjetio je publiku da je svaka od proteklih tribina ovog autorskog dvojca  imala »crvenu nit«:


– Prije dvije godine, jubilarnu, 50. Tribinu posvetili smo starijim skladateljima koji su osnivali ovu manifestaciju; prošle godine dali smo prednost mladima koji su se predstavili s više od 20 praizvedbi, a ove smo godine proširili skladateljski krug na dijasporu – ti su se skladatelji već pojavljivali sa svojim djelima u Hrvatskoj, ali ih sada imamo na okupu! Osim toga, ove godine je i tretman elektronske glazbe drugačiji – povezan s instrumentima i scenskom izvedbom, rekao je Foretić.


Festival je otvorio gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić, koji je obećao da će se 54. Tribina održati u novom kulturnom centru, koji će biti na raspolaganju glazbenicima svake jeseni narednih pedeset godina!


Kabilju za rođendan




Na koncertu koji je uslijedio u Zlatnoj dvorani hotela Imperijal, nastupio je Oktet slovenskih limenih puhača, Udaraljkaški duo Drumartica, trubač Simon Höfele i pijanist Miha Haas, a izvedena su djela Ivane Kiš, Nevillea Halla, Nine Šenk, Stanka Juzbašića, Marka Ruždjaka i Danijela Legina. U drugom dijelu večeri, u Villi Angiolina, nastupio je duo JMZM – Josip Maršić i Zoran Medved, koji je za ovu prigodu izveo skladbu »Intro«.


Ali pravi biser dogodio se prije otvaranja festivala, kada je u povodu skorog 80. rođendana (22. prosinca) predstavljen Alfi Kabiljo i njegov raznovrstan skladateljski opus. Razgovor s Kabiljom u Villi Angiolini vodila je Jagoda Martinčević, koja je dugogodišnjeg člana Hrvatskog društva skladatelja i bivšeg predsjednika HDS-a predstavila kao kompozitora, dirigenta, aranžera, pijanista, tekstopisca, libretista i producenta.


– Iako po profesiji arhitekt, ja sam skladatelj koji obožava svaku dobru glazbu bez obzira na žanr – odgovorio je Alfi Kabiljo na pitanje što je on od svega nabrojanog.Autor 13 mjuzikala, jedne opere, dva baleta, pedesetak filmskih glazbi i stotinjak djela za televizijske potrebe, skladao je i tzv. ozbiljnu glazbu za soliste, komorne sastave i velike orkestre, a bio izuzetno uspješan i na polju zabavne glazbe i šansone. Njegovo ukupno djelo obilježio je mjuzikl »Jalta, Jalta«, izveden više od tisuću puta u zemlji i inozemstvu, predstava koja se i dalje igra pred rasprodanim gledalištem zagrebačkog kazališta Komedija.

Guslač na ulici


– Da nisu skinuti s repertoara, moji mjuzikli »Kralj je gol« i »Tko pjeva, zlo ne misli«, bili bi omiljeni poput  »Jalte«, a mogli su je i prestići. Ali i mjuzikli moraju imati sreću i dobiti priliku, rekao je Kabiljo napominjući da već godinama bezuspješno nudi Komediji svoj najnoviji mjuzikl »Madam Hamlet«.


A da je uspješan i na polju ozbiljne glazbe, Kabiljo je pokazao izvedbom svojih skladbi –  »Guslač na ulici« za violinu solo – posvećene Yehudiju Menuhinu i njegovom anonimnom nastupu ispred sefardske sinagoge u Sarajevu, ali i Julianu Rachlinu, Nigelu Kennedyju i svima koji su svirali prolaznicima… Izveo ju je Anđelko Krpan. A potom je Trio Osor – flautistica Renata Penezić, violončelist Petar Kovačić i pijanistica Zarija Alajbeg Galuf – izveo Kabiljovu »Liburnijsku sonatu«.


Na kraju je i sam sjeo za klavir, kao što je to radio kao srednjoškolac kad je osnovao svoj prvi bend,  oprostivši se od publike tenorskom arijom iz svoje komične opere »Casanova u Istri«.