Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 17° 4
Sutra: 17° 17° 4
20. listopada 2019.
Politika na trapezu

kolumna TIHANA TOMIČIĆ Pupovac je napokon postao duhovit

foto: facebook / SDSS
foto: facebook / SDSS
Autor:
Objavljeno: 10. svibanj 2019. u 13:20 2019-05-10T13:20:00+02:00

Ovom kampanjom detabuizirali su vlastitu poziciju, i napokon pokazali da ima mjesta i za autoironiju. Uostalom, Milorad Pupovac je to jučer i izjavio: da kampanjom žele širiti slobodu u društvu i dovesti do toga da se hrvatsko društvo suoči s predmetom poruge, te destigmatizirati i ćirilicu.

Za posjeta Virovitičko-podravskoj županiji Milorad Pupovac isprobao je jedan od traktora kojim namjerava uskoro na put, ali ne tamo gdje ga tjeraju desni ekstremisti, nego u Bruxelles, objavljeno je jučer u Facebook objavi SDSS-a. Prije toga, SDSS je već na jumbo plakatima objavio oglase u kojima se, djelomično koristeći ćirilicu, postavlja pitanje kako je biti Srbin u Hrvatskoj i poručuje: »Rođen u Hrvatskoj«.

SDSS je očito angažirao u kampanji za Europarlament neke vrlo entuzijastične PR-ovce koji su postigli cilj: vidljivost i zainteresiranost javnosti za poruke SDSS-a. Reakcija, naime, ne nedostaje – naravno, dominiraju one negativne, budući da je biti manjinac u Hrvatskoj još uvijek doista opasan posao, pa su plakati rasparani, prešarani slovom U ili svastikama. Klasični ispadi za hrvatske prilike. A Pupovac i ekipa ne prestaju – sad čak ironiziraju i, također već klasične, poruke šovinista o tome da mu je najbolje da sjedne na traktor i ode iz Hrvatske u Beograd, kao što mu je prije nekoliko dana i poručio zastupnik Hrasta Hrvoje Zekanović, i nakon čega je ova kampanja SDSS-a i krenula.

I neka je. Napokon smo dočekali i to da Pupovac i SDSS prestanu s patetikom i prijeđu u autoironiju. Godinama se manjinska politika svodila na plač i kuknjavu, a Milorad Pupovac igrao je dugo ulogu uvrijeđene mlade, bilo da ga je Ivo Josipović nazivao profesionalnim Srbinom ili kad je manje incidente prikazivao praktički kao smrtonosne atentate, što objektivno nisu bili.

Ovom kampanjom detabuizirali su vlastitu poziciju, i napokon pokazali da ima mjesta i za autoironiju. Uostalom, Milorad Pupovac je to jučer i izjavio: da kampanjom žele širiti slobodu u društvu i dovesti do toga da se hrvatsko društvo suoči s predmetom poruge, te destigmatizirati i ćirilicu. Sada, kad su 25 godina nakon rata u Hrvatskoj doslovno svi građani, bez obzira na svoju nacionalnost, svedeni na iste egzistencijalne probleme, stečajeve, minimalne plaće i ostale svakodnevne probleme, ili suočeni s izazovom iseljavanja i bijega u Irsku, definitivno su i manjinska pitanja svedena na neku »normalnu«, prosječnu mjeru.

To su, čini se, shvatili i u SDSS-u i okrenuli se gotovo pa duhovitoj, a istovremeno intrigantnoj kampanji, bez priča o znoju, krvi i suzama progovorili su o svojim specifičnostima. Oni, kojima pritom smeta ćirilica, sami su si krivi. To zaista nije problem ni Pupovca, ni SDSS-a, niti PR-ovaca koji su im smislili ovu kampanju.

Naravno, nisu ni u SDSS-u naivni – kampanja u najvećoj mjeri cilja na pripadnike srpske manjine s pravom glasa izvan Hrvatske, i njih će ovakvim pristupom sigurno motivirati da u većem broju izađu na izbore za EP nego što bi inače bio slučaj. SDSS nije uspio postići dogovor o izbornom nastupu ni s HNS-om, a ni sa SDP-om na neke duže staze, stoga se okrenuo sebi i bilda mišiće ondje gdje može. Ako i ne prođu u EP, što vjerojatno neće, vidljivost su dobili. Čak i ako se traktorom budu vozili samo po Virovitici, a ne do Bruxellesa.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.