'Ladovina Ladislava Tomičića

Što je Karamarko radio dok je pljačkana Hrvatska?

Ladislav Tomičić

U vrijeme dok se odvijala Velika Pljačka Hrvatske on je obnašao dužnost šefa obavještajne službe, da bi potom bio raspoređen na mjesto ministra policije. Što je, dovraga, radio taj čovjek u vrijeme dok su naveliko pljačkane Hrvatske autoceste i Hrvatske željeznice i što će raditi sad kad se upisao u stranačke drugove Božidara Kalmete?



Ministar Tomislav Karamarko pristupio je ponovno HDZ-u, a blagajnica Branka Pavošević, koja je potvrdila dugogodišnje sumnje da »stožerna stranka hrvatskog naroda« predizborne kampanje financira prljavim novcem, iz HDZ-a je izbačena na glavu.


Pred novinarima je Karamarko opet govorio, da ne kažemo laprdao o borbi protiv organiziranog kriminala i korupcije, a blagajnica Pavošević pred istražiteljima je prstom pokazala na adresu gdje se ove pojave osjećaju kao kod kuće. Gle čuda, adresa je to na koju se uselio policijski ministar.


Navedenim događajima zabavljali smo se prošlog tjedna, a svi su izgledi da ćemo nastaviti i idućeg.




Pravna država, naime, sad je odlučna u nakani da otkrije tko je bio izvor za priču o crnim fondovima HDZ-a, pa su na USKOK pozvani novinari – vječna prijetnja slobodi i demokraciji na hrvatski način.


Usput rečeno, kad bi nas pravna država pitala za savjet gdje da potraži najveću rupu iz koje cure povjerljive informacije i iskazi svjedoka – uputili bi je na adresu Glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića i njegovog glasnogovornika Vuka Đuričića.


Paralelno s događajima koji bi za Hrvatsku mogli biti sudbonosni, ali sve su prilike da neće, mediji razotkrivaju još jednu veliku pljačku. Mjesto radnje – Hrvatske željeznice.


Ovaj poslovni sustav već godinama guta milijarde kuna poreznih obveznika, a dio tog novca završava u džepovima direktora, kooperanata i zaposlenika organiziranih u skupine koje funkcioniraju kao mala kriminalna udruženja. Novac se iz Željeznica krade na sve moguće načine.


Duplo plaćanje računa, zaobilaženje javnih natječaja i direktne pogodbe s odabranim tvrtkama, plaćanje neizvedenih radova, nabavka i prodaja hrane u vagon restoranima u privatnoj režiji samo su neke od milijun kombinacija koje za cilj imaju bogaćenje zakonom i dobrom poslovnom praksom neopterećenih djelatnika HŽ-a.


Pljačka u Željeznicama traje već godinama, ali policija i Odvjetništvo u širokom luku zaobilaze ovaj problem, kao da ih se sve to ne tiče. Ako i pokažu spremnost na postupanje, uvijek se radi o hvatanju željezničkih kokošara, nikad direktora i članova Uprave.


Prije dvije godine Novi list je na naslovnoj strani objavio priču o direktoru Poslova mehanizacije infrastrukture u Hrvatskim željeznicama Dragi Šlatu. Za sedam godina direktorovanja taj se neviđeno obogatio. Kad je imenovan na dužnost – 2002. godine – živio je u dvosobnom stanu, a vozio je Mazdu 626. Sedam godina kasnije bio je vlasnik kuće u Zagrebu, manje zgrade s tri velika stana i poslovnim prostorima u prizemlju, motel – restorana i velebne kuće na izvorima Gacke kod Otočca te vikendice u Zagorju. Sad je vozio Lexus vrijedan 778 tisuća kuna, supruga Toyotu Avensis od 259 tisuća kuna, a kćerka Toyotu Corollu od 140 tisuća kuna.


Kako je moguće tako se obogatiti u sedam godina rada na HŽ-u? Nakon objave u Novom listu USKOK je tvrdio da započinje s postupanjem, odnosno da je spis ustupljen Državnom odvjetništvu koje je trebalo utvrditi kako je direktor stekao bogatstvo. Pogađate, ništa od svega nije se dogodilo. Šlat je ostao direktor, Bajić – Državni odvjetnik, a Hrvatske željeznice sjajno mjesto za pljačku.


Podignemo li glavu u visine, tamo gdje sjede organi zaduženi za upravljanje poslovnim sustavima u vlasništvu države, na mjestu predsjednika i jedinog člana Skupštine Hrvatskih željeznica ugledat ćemo starog poznanika – Božidara Kalmetu.


Ne moramo ga niti pitati za mišljenje o događanjima u HŽ-u, jer odgovor je unaprijed poznat: ministar nema pojma o čemu se tu radi. Kao niti u slučaju Hrvatskih autocesta, gdje se također odvila milenijska pljačka i gdje je Kalmeta također predsjednik i jedini član Skupštine. Korak po korak, evo nas opet na početku, u središnjici HDZ-a. Evo nas opet s velikim pojačanjem »stožerne stranke«, policijskim ministrom Karamarkom.


U vrijeme dok se odvijala Velika Pljačka Hrvatske on je obnašao dužnost šefa obavještajne službe, da bi potom bio raspoređen na mjesto ministra policije.


Što je, dovraga, radio taj čovjek u vrijeme dok su naveliko pljačkane Hrvatske autoceste i Hrvatske željeznice i što će raditi sad kad se upisao u stranačke drugove Božidara Kalmete?


Bez trunke zlonamjernosti, a imajući u vidu sve navedeno, vijest o tome da je Karamarko pristupio HDZ-u najbolje je popratiti komentarom – tamo mu je i mjesto.


Što se Hrvatskih željeznice tiče, ostaje nam samo parafrazirati Matoša: Željeznicu guta već kriminal.