23. siječnja 2020.
Izložba

Meditativni prikazi otočkog pejzaža Tonija Meštrovića

Snimio Damir ŠKOMRLJ
Snimio Damir ŠKOMRLJ
Objavljeno: 5. prosinac 2015. u 10:37 2015-12-05T10:37:01+01:00

Više volim čuti  kako  drugi  doživljavaju  moje  radove nego ih obrazlagati,  jer mislim da   oni sami po sebi dovoljno dobro  komuniciraju   s publikom – kaže   videoumjetnik  Toni Meštrović  koji se u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti riječkoj publici prvi put predstavlja samostalnom izložbom. Izložba je kolaž od 13 radova  autora prepoznatljivog po meditativnim prikazima otočkog pejzaža i podmorja,  a uključuje  i  manje poznate  te još neizlagane radove iz ranog perioda njegova  stvaranja.

Autorica  izložbe je kustosica  Sabina  Salamon  koja  ovim  izborom   naglasak stavlja  na  ideju kružne  cirkulacije slike, vremena i prostora  koja se u videoopusu Tonija Meštrovića provlači u nekoliko varijanti, od sporih do vrtoglavih rotacija. Prezentacija videa u galerijskom prostoru vođena je idejom totaliteta percepcije slike i zvuka. Projekcije na velikim  platnima i preko cijelih galerijskih zidova  pomažu da  se gledatelj  osjeća uronjen ambijente stvorene zvukom i kružnim gibanjem slike.Mnogi Meštrovićevi  radovi pokazuju  fascinaciju  mediteranskim pejzažem, snagom vjetra i mora koji  ga oblikuju, kao  i  baštinom,  tradicijskim nasljeđem te zaokupljenost  pitanjem identiteta.  Međutim,   sadrže  i neke  na prvi  pogled  teže čitljive  slojeve.

Tako  primjerice  za  radove  iz ciklusa »hOorizon«  bira  predjele  u kojima je  izvršena  agresija nad  pejzažem ili nad  ljudima.  Na izložbi se može vidjeti   video  »hOrizon  Ramallah – Tel Aviv«  snimljen u Palestini koji  tek  nazivom daje naslutiti  priču  o  sukobu Palestinaca i Izraelaca,  kao i rad  »hOrizon Macaknara« koji prikazuje nenaseljen dalmatinski  otočić pokraj Velikog Drvenika koji je bivšoj  JNA služio kao  meta za vježbanje topovskog granatiranja.

Izložba će biti otvorena do 20. prosinca.

Promo
PUST 2020.